Obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
společnosti VH ELKAB, s. r. o.Tyto všeobecné obchodní podmínky („Podmínky“) společnosti VH ELKAB, s. r. o., se sídlem Petýrkova 1954/1, Praha, IČO 19064888, DIČ CZ19064888, zapsané v obchodním rejstříku pod sp. zn. C 380669/MSPH, vedeném u Městského soudu v Praze, e-mail info@vhelkab.cz („My“ nebo „Prodávající“), upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Vás, jakožto kupujících, a Nás, jakožto prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím e-shopu na webových stránkách vhelkab.cz („E-shop“).
Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, které naleznete zde: https://www.vhelkab.cz/podminky-ochrany-osobnich-udaju/.
Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
Smlouva mezi Námi a Vámi je uzavírána distančním způsobem prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, tedy bez naší a Vaší současné fyzické přítomnosti, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky E-shopu.
Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci procesu Vašeho nákupu na Našem E-shopu, bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.
I. NĚKTERÉ DEFINICE
Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží.
Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení.
Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu.
DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů.
Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu.
Objednávka je Váš neodvolatelný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi.
Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv.
Vy jste osoba nakupující na Našem E-shopu, právními předpisy označovaná jako kupující.
Zboží je vše, co můžete nakoupit na E-shopu.
II. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ
Koupě Zboží je možná jen přes webové rozhraní E-shopu.
Při nákupu Zboží je Vaší povinností poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě. Informace, které jste Nám poskytli při objednání Zboží, budeme považovat za správné a pravdivé.
III. UZAVŘENÍ SMLOUVY
Smlouvu s Námi je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradíte Vy. Tyto náklady se neliší od základní sazby, kterou hradíte za používání těchto prostředků (zejména přístup k internetu). Žádné další náklady účtované Námi tedy nad rámec Celkové ceny nemusíte očekávat. Odesláním Objednávky souhlasíte s tím, že prostředky komunikace na dálku využíváme.
K tomu, abychom mohli Smlouvu uzavřít, je třeba, abyste na E-shopu vytvořili návrh Objednávky. V tomto návrhu musí být uvedeny zejména tyto údaje:
a) Informace o nakupovaném Zboží (na E-shopu označujete Zboží, o jehož nákup máte zájem, tlačítkem „Přidat do košíku“);
b) Informace o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci uživatelského prostředí E-shopu, přičemž informace o Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě Vámi zvoleného Zboží a způsobu jeho doručení;
c) Vaše identifikační a kontaktní údaje sloužící k tomu, abychom mohli doručit Zboží, zejména jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu;
d) V případě Smlouvy, na základě které Vám budeme Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, též informace o době, po kterou Vám budeme Zboží dodávat.V průběhu tvorby návrhu Objednávky můžete až do jejího odeslání údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Objednávka zavazující k platbě“ Objednávku vytvoříte. Před stiskem tlačítka musíte potvrdit Vaše seznámení se s těmito Podmínkami a souhlas s nimi; v opačném případě nebude možné Objednávku vytvořit. K potvrzení a souhlasu slouží zatrhávací políčko. Po stisku tlačítka „Objednávka zavazující k platbě“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Nám.
Vaši Objednávku Vám v co nejkratší době poté, kdy Nám bude doručena, potvrdíme zprávou odeslanou na Vaši e-mailovou adresu zadanou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky. Potvrzením Objednávky z naší strany dochází k uzavření Smlouvy mezi Námi a Vámi. Podmínky ve znění účinném ke dni Objednávky tvoří nedílnou součást Smlouvy.
Mohou nastat i případy, kdy Vám nebudeme moci Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy Zboží není dostupné, nebo případy, kdy objednáte větší počet kusů Zboží, než kolik je z naší strany umožněno. Informaci o maximálním počtu kusů Zboží Vám vždy v rámci E-shopu předem poskytneme. V případě, že nastane důvod, pro který nemůžeme Objednávku potvrdit, budeme Vás kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte.
V případě, že v rámci E-shopu nebo v návrhu Objednávky bude uvedena zjevně chybná Cena, nejsme povinni Vám Zboží za tuto Cenu dodat ani v případě, kdy jste obdrželi potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci Vás bezodkladně kontaktujeme a zašleme Vám novou nabídku. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte. V případě, že Naši nabídku nepotvrdíte ani ve lhůtě 3 dnů od jejího odeslání, jsme oprávněni od uzavřené Smlouvy odstoupit. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, Vám vzniká závazek k zaplacení Celkové ceny.
V případě, že máte zřízen Uživatelský účet, můžete učinit Objednávku jeho prostřednictvím. I v takovém případě máte povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů. Výhoda je pouze v tom, že není třeba opakovaně vyplňovat Vaše identifikační údaje.
V některých případech umožňujeme na nákup Zboží využít slevu. Pro poskytnutí slevy je třeba, abyste v rámci návrhu Objednávky vyplnili údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak učiníte, bude Vám Zboží poskytnuto se slevou.
IV. UŽIVATELSKÝ ÚČET
Na základě Vaší registrace v rámci E-shopu můžete přistupovat do svého Uživatelského účtu.
Při registraci Uživatelského účtu je Vaší povinností uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.
Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových údajů je Vaší povinností zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě jejich zneužití neneseme odpovědnost.
Uživatelský účet je osobní a nejste oprávněni umožnit jeho využívání třetím osobám.
Váš Uživatelský účet můžeme zrušit, a to zejména v případě, že jej déle než 12 měsíců nevyužíváte, či v případě, kdy porušíte své povinnosti dle Smlouvy.
Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
V. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
- Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
- Celková cena je uvedena včetně DPH a všech poplatků stanovených zákonem.
- Platbu Celkové ceny po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. Úhradu Celkové ceny můžete provést následujícími způsoby:
a) Bankovním převodem.
Informace pro provedení platby Vám zašleme v rámci potvrzení Objednávky. V případě platby bankovním převodem je Celková cena splatná do tří dnů od vytvoření objednávky.
b) Kartou online.
Platba probíhá prostřednictvím platební brány Shoptet Pay. Platba se řídí podmínkami této platební brány dostupnými na adrese: https://www.shoptetpay.com/cs/vseobecne-obchodni-podminky-shoptet-pay/.
Platba kartou online je možná pouze pro objednávky s Celkovou cenou do 20 000 Kč včetně DPH.
V případě platby kartou online je Celková cena splatná do tří dnů od vytvoření objednávky.
c) Dobírkou.
V takovém případě dojde k platbě při doručení Zboží oproti jeho převzetí. Dobírku lze využít pouze pro objednávky s Celkovou cenou do 10 000 Kč včetně DPH.
V případě platby dobírkou je Celková cena splatná při převzetí Zboží.
d) Bankovním převodem předem.
Tento způsob platby je povinný pro všechny objednávky s Celkovou cenou nad 20 000 Kč včetně DPH.- Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a zaslána na Vaši e-mailovou adresu. Faktura může být rovněž přiložena ke Zboží nebo dostupná v Uživatelském účtu.
- Vlastnické právo ke Zboží na Vás přechází až po zaplacení Celkové ceny a převzetí Zboží. V případě platby převodem je Celková cena zaplacena připsáním na Náš účet; v ostatních případech je zaplacena v okamžiku provedení platby.
- Limit pro platby kartou a dobírkou.
Platba kartou online je možná pouze do částky 20 000 Kč včetně DPH.
Platba dobírkou je možná pouze do částky 10 000 Kč včetně DPH.
U objednávek s vyšší Celkovou cenou je nutné zvolit platbu bankovním převodem.- Omezení platebních metod.
Vyhrazujeme si právo nepovolit nebo omezit určité platební metody u vybraných objednávek, a to zejména z bezpečnostních nebo provozních důvodů (např. u opakovaně nevyzvednutých zásilek nebo při podezření na podvodné jednání). O této skutečnosti Vás budeme informovat bez zbytečného odkladu.
VI. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI
Zboží Vám bude doručeno způsobem dle Vaší volby, přičemž můžete vybírat z následujících možností:
a) doručení na výdejní místo nebo do výdejního boxu přepravce (např. Zásilkovna);
b) doručení prostřednictvím dopravních společností (např. Česká pošta, PPL CZ, DHL, Zásilkovna) na dodací adresu, kterou uvedete.
Osobní odběr Zboží u Prodávajícího nenabízíme a Prodávající nemá kamennou provozovnu určenou k osobnímu odběru.Zboží Vám může být doručeno také přímo prostřednictvím našeho smluvního dodavatele nebo výrobce (tzv. přímé dodání). V takovém případě může zásilka odejít z adresy nebo skladu třetí osoby a může být doručena dopravcem, kterého pro doručení využívá tento dodavatel. Tato skutečnost nemění nic na tom, že Vaším smluvním partnerem jsme stále My, tedy Prodávající, a že za řádné dodání Zboží, jeho množství, úplnost a bezvadnost odpovídáme My.
Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky.
Po převzetí Zboží od dopravce je Vaší povinností zkontrolovat neporušenost obalu zásilky a v případě jakýchkoli zjevných závad (zejména poškození obalu, zjevné otevření, zjevné poškození obsahu) tuto skutečnost bezodkladně oznámit dopravci při převzetí a zároveň Nám. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci se zásilkou, není Vaší povinností Zboží od dopravce převzít. Toto ustanovení se použije i v případě, kdy Vám bylo Zboží doručeno přímo prostřednictvím našeho smluvního dodavatele nebo výrobce podle čl. VI.2.
Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení Zboží Vám bude sdělena v potvrzení Objednávky. Doba uvedená na E-shopu je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání.
V případě, kdy porušíte svoji povinnost převzít Zboží, s výjimkou případů dle čl. VI.4 Podmínek, nemá to za následek porušení Naší povinnosti Vám Zboží doručit. Zároveň to, že Zboží nepřevezmete, není odstoupení od Smlouvy mezi Námi a Vámi. Nám ale v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu Vašeho podstatného porušení Smlouvy. Pokud se rozhodneme tohoto práva využít, je odstoupení účinné v den, kdy Vám toto odstoupení doručíme. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.
Pokud je z důvodů vzniklých na Vaší straně Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je Vaší povinností nahradit Nám náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení e-mailu.
Nebezpečí škody na Zboží na Vás přechází v okamžiku, kdy ho převezmete. V případě, kdy Zboží nepřevezmete, s výjimkou případů dle čl. VI.4 Podmínek, na Vás nebezpečí škody na Zboží přechází v okamžiku, kdy jste měli možnost ho převzít, ale z důvodů na Vaší straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží pro Vás znamená, že od tohoto okamžiku nesete veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.
V případě, že Zboží nebylo v E-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti, Vás budeme vždy informovat v případě:
a) mimořádného výpadku výroby Zboží, přičemž Vám sdělíme novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informaci o tom, že nebude možné Zboží dodat;
b) prodlení s dodáním Zboží od Našeho dodavatele, přičemž Vám sdělíme novou očekávanou dobu dodání.V případě, že nebudeme schopni Vám Zboží dodat ani do 30 dnů od uplynutí doby doručení Zboží uvedené v potvrzení Objednávky, a to z jakéhokoli důvodu, jsme My i Vy oprávněni od Smlouvy odstoupit.
VII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl. VI.8 Podmínek je Zboží bez vad, zejména pak, že:
a) má vlastnosti, které jsme si s Vámi dohodli, a pokud nebyly výslovně dohodnuty, pak takové, které jsme u popisu Zboží uvedli, případně takové, které lze s ohledem na povahu Zboží očekávat;
b) je vhodné pro účely, které jsme uvedli, nebo pro účely, které jsou pro Zboží tohoto typu obvyklé;
c) odpovídá jakosti nebo provedení dohodnutého vzorku, byla-li jakost nebo provedení stanovena podle vzorku;
d) je v odpovídajícím množství a hmotnosti;
e) splňuje požadavky na něj kladené právními předpisy;
f) není zatíženo právy třetích osob.Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. VII.1, můžete Nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů. Pro reklamaci můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 1 Podmínek. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůžete následně, s výjimkou případů dle čl. VII.5, bez Našeho souhlasu změnit. Reklamaci vyřídíme v souladu s Vámi uplatněným právem z vadného plnění. V případě, že si nezvolíte řešení vady, máte práva uvedená v čl. VII.5 i v situacích, kdy vadné plnění bylo podstatným porušením Smlouvy.
Pokud Vám bylo Zboží doručeno přímo prostřednictvím našeho smluvního dodavatele nebo výrobce podle čl. VI.2 těchto Podmínek, nemá tato skutečnost vliv na uplatnění práv z vadného plnění. Veškerá práva z vadného plnění uplatňujete vždy vůči Nám jako Prodávajícímu, a to způsobem uvedeným v tomto článku. Váš přímý kontakt s naším dodavatelem nenahrazuje řádné uplatnění reklamace.
Je-li vadné plnění podstatným porušením Smlouvy, máte následující práva:
a) na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží;
b) na odstranění vady opravou Zboží;
c) na přiměřenou slevu z Ceny;
d) na odstoupení od Smlouvy.
Pokud zvolíte řešení dle bodů a) nebo b) a My vadu takto neodstraníme v přiměřené lhůtě, kterou jsme uvedli, nebo Vám sdělíme, že tímto způsobem vadu neodstraníme vůbec, máte práva dle bodů c) a d), i když jste je v rámci reklamace původně nepožadovali. Zároveň pokud si zvolíte odstranění vady opravou Zboží a My zjistíme, že je vada neopravitelná, oznámíme Vám to a můžete si zvolit jiný způsob odstranění vady.Je-li vadné plnění nepodstatným porušením Smlouvy, máte následující práva:
a) na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží;
b) na odstranění vady opravou Zboží;
c) na přiměřenou slevu z Ceny.
Pokud však vadu neodstraníme včas nebo odmítneme vadu odstranit, vzniká Vám právo od Smlouvy odstoupit. Odstoupit můžete také v případě, kdy nemůžete Zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vad po opravě Zboží nebo při větším počtu vad Zboží.V případě podstatného i nepodstatného porušení nemůžete odstoupit od Smlouvy ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůžete vrátit Zboží ve stavu, v jakém jste ho obdrželi. To neplatí v následujících případech:
a) došlo-li ke změně stavu Zboží v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady;
b) bylo-li Zboží použito ještě před objevením vady;
c) nebyla-li nemožnost vrácení Zboží v nezměněném stavu způsobena Vaším jednáním anebo Vaším opomenutím;
d) došlo-li z Vaší strany před objevením vady k prodeji, spotřebování nebo pozměnění Zboží při obvyklém použití; pokud k tomu však došlo jen částečně, je Vaší povinností tu část Zboží, kterou vrátit lze, vrátit, a v takovém případě Vám nebude vrácena část Ceny odpovídající Vašemu prospěchu z užití části Zboží.Do 3 dnů od obdržení reklamace Vám na e-mailovou adresu potvrdíme, že jsme reklamaci obdrželi, kdy jsme ji obdrželi a předpokládanou dobu trvání vyřízení reklamace. Reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího obdržení. Lhůta může být po naší vzájemné dohodě prodloužena. Pokud lhůta marně uplyne, můžete odstoupit od Smlouvy.
O vyřízení reklamace Vás budeme informovat e-mailem. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Vám náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady jste povinni prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je Vaší povinností Nám původní Zboží vrátit; náklady na toto vrácení hradíme My.
V případě, že jste podnikatelé, je Vaší povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží.
V případě, že jste spotřebitel, máte právo uplatnit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží.
Ustanovení ohledně práv z vad se nepoužijí v případě:
a) Zboží, které je prodáváno za nižší Cenu, na vadu, pro kterou byla nižší Cena ujednána;
b) opotřebení Zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním;
c) použitého Zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou Zboží mělo, když jste jej převzali;
d) kdy to vyplývá z povahy Zboží.
VIII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Námi a Vámi od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
V případě, že jste spotřebitel, tedy osoba kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, máte v souladu s ustanovením § 1829 Občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení Zboží. V případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání poslední části Zboží, a v případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, na základě které Vám budeme Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, začíná běžet dnem dodání první dodávky. Od Smlouvy můžete odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů). Pro odstoupení můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 2 Podmínek.
Ani jako spotřebitel nemůžete od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy:
a) Zboží, jehož Cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na Naší vůli a může k nim dojít během lhůty pro odstoupení od Smlouvy;
b) dodání alkoholických nápojů, které mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejich Cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na Naší vůli;
c) Zboží, které bylo upraveno podle Vašeho přání nebo pro Vaši osobu;
d) Zboží, které podléhá rychlé zkáze, a Zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným;
e) Zboží v uzavřeném obalu, které bylo z obalu vyňato a z hygienických důvodů jej není možné vrátit;
f) dodávka zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud došlo k porušení původního obalu;
g) dodávka novin, periodik nebo časopisů;
h) dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s Vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a My jsme Vám sdělili, že nemáte právo na odstoupení od Smlouvy.Lhůta k odstoupení dle čl. VIII.2 Podmínek se považuje za zachovanou, pokud Nám v jejím průběhu odešlete oznámení, že od Smlouvy odstupujete.
V případě odstoupení od Smlouvy Vám bude Cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet, který nám sdělíte v oznámení o odstoupení od Smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než Nám Zboží vrátíte či než prokážete, že došlo k jeho zaslání zpět Nám. Zboží Nám prosím vracejte čisté, pokud možno včetně originálního obalu.
V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. VIII.2 Podmínek jste povinni Nám Zboží zaslat zpět do 14 dnů od odstoupení a nesete náklady spojené s navrácením Zboží k Nám. Vy máte naopak nárok na vrácení Ceny, a dále na vrácení Ceny za dopravu, avšak pouze do výše odpovídající nejlevnějšímu standardnímu způsobu dodání Zboží, který jsme v době Vaší Objednávky nabízeli a který bylo možné pro dané Zboží objektivně využít (například s ohledem na rozměry nebo hmotnost zásilky). V případě odstoupení z důvodu, že My podstatně porušíme uzavřenou Smlouvu, hradíme i náklady spojené s navrácením Zboží k Nám, a to opět pouze do výše odpovídající nejlevnějšímu standardnímu způsobu dodání Zboží, který jsme nabízeli.
Odpovídáte Nám za škodu v případech, kdy bude Zboží poškozeno v důsledku Vašeho nakládání s ním jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Způsobenou škodu Vám v takovém případě vyúčtujeme poté, co Nám bude Zboží vráceno, a splatnost vyúčtované částky je 14 dní. V případě, že jsme Vám ještě nevrátili Cenu, jsme oprávněni pohledávku z titulu nákladů započíst na Vaši pohledávku na vrácení Ceny.
My jsme oprávněni odstoupit od Smlouvy kdykoli před tím, než Vám dodáme Zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze Zboží), a to i před uplynutím doby uvedené v čl. VI.10 Podmínek. Můžeme také od Smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že jste uvedli v Objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že nakupujete Zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
IX. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI
Nejsme ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy info@vhelkab.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu kupujícího.
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
X. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Pokud Náš a Váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek (tedy například bychom měli zasílat Zboží mimo území České republiky), bude se vztah vždy řídit právem České republiky. Pokud jste však spotřebitelé, nejsou tímto ujednáním dotčena Vaše práva plynoucí z právních předpisů na ochranu spotřebitele.
Veškerou písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová adresa je uvedena u Našich identifikačních údajů. My budeme doručovat korespondenci na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo z níž jste Nás kontaktovali.
Smlouvu je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. My jsme však oprávněni změnit a doplnit tyto Podmínky. Tato změna se nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny. O změně Vás však budeme informovat pouze v případě, že máte vytvořený Uživatelský účet (abyste tuto informaci měli v případě, že budete objednávat nové Zboží; změna však nezakládá právo výpovědi, jelikož nemáme uzavřenou Smlouvu, kterou by bylo možné vypovědět), nebo Vám na základě Smlouvy máme dodávat Zboží pravidelně a opakovaně. Informace o změně Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu nejméně 14 dní před účinností této změny. Pokud od Vás do 14 dnů od zaslání informace o změně neobdržíme výpověď uzavřené Smlouvy na pravidelné a opakované dodávky Zboží, stávají se nové podmínky součástí naší Smlouvy a uplatní se na další dodávku Zboží následující po účinnosti změny. Výpovědní doba v případě, že výpověď podáte, činí 2 měsíce.
V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo v souvislosti s těmito případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme My i Vy právo od Smlouvy odstoupit.
Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Nás, ale není Vám přímo přístupná. Vždy však tyto Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdržíte e-mailem a budete tedy mít přístup ke Smlouvě i bez Naší součinnosti. Doporučujeme vždy potvrzení Objednávky a Podmínky uložit.
Tyto Podmínky nabývají účinnosti dnem 27.10.2025.
PŘÍLOHA Č. 1 – FORMULÁŘ PRO REKLAMACI
Adresát:
VH ELKAB, s. r. o.
Jiráskova 229
281 44 Zásmuky
IČO: 19064888
E-mail: info@vhelkab.cz
Uplatnění reklamace
Datum uzavření Smlouvy / číslo objednávky:
Jméno a příjmení kupujícího:
Adresa kupujícího:
E-mailová adresa kupujícího:
Telefonní číslo:
Zboží, které je reklamováno (produkt / kód / množství):
Popis vad Zboží:
Požadovaný způsob vyřízení reklamace
(zakroužkujte / uveďte):
-
dodání nového Zboží bez vady / dodání chybějící části
-
oprava Zboží
-
přiměřená sleva z Ceny (uveďte číslo bankovního účtu pro vrácení části Ceny)
-
odstoupení od Smlouvy
Číslo bankovního účtu (pokud požadujete slevu nebo vrácení peněžních prostředků):
Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením:
-
kdy jsem toto právo uplatnil/a,
-
co je obsahem reklamace,
-
jaký nárok v rámci reklamace uplatňuji,
-
a jakým způsobem a kdy byla reklamace vyřízena.
Datum:
Podpis kupujícího:
PŘÍLOHA Č. 2 – FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Adresát:
VH ELKAB, s. r. o.
Jiráskova 229
281 44 Zásmuky
IČO: 19064888
E-mail: info@vhelkab.cz
Oznámení o odstoupení od Smlouvy
Tímto oznamuji, že odstupuji od kupní smlouvy uzavřené se společností VH ELKAB, s. r. o.
Datum uzavření Smlouvy / číslo objednávky:
Datum převzetí Zboží:
Jméno a příjmení kupujícího:
Adresa kupujícího:
E-mailová adresa kupujícího:
Telefonní číslo:
Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká (produkt / kód / množství):
Způsob pro navrácení přijatých peněžních prostředků
(uveďte číslo bankovního účtu, pokud chcete vrátit peníze převodem):
Číslo bankovního účtu:
Prohlášení kupujícího:
Beru na vědomí, že jako spotřebitel mám právo odstoupit od Smlouvy uzavřené prostřednictvím E-shopu nebo jiného prostředku komunikace na dálku do 14 dnů ode dne převzetí Zboží, a to bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce, s výjimkami uvedenými v § 1837 občanského zákoníku.
Zavazuji se zaslat nebo předat Zboží zpět Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy, a to na adresu uvedenou výše.
Beru na vědomí, že Prodávající mi vrátí všechny peněžní prostředky přijaté na základě Smlouvy, včetně nákladů na dodání, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy, a to stejným způsobem, pokud se nedohodneme jinak. Pokud jsem zvolil/a jiný než nejlevnější standardní způsob dodání Zboží nabízený Prodávajícím, budou mi náklady na dodání vráceny pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který bylo možné pro dané Zboží objektivně využít (například s ohledem na hmotnost nebo rozměry zásilky). Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než mu Zboží předám nebo prokážu, že jsem Zboží odeslal/a zpět.
Datum:
Podpis kupujícího:
